۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم”

جديدترين يافته هاي لوازم خانگي را در اين وبگاه تخصصي مشاهده نماييد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم”

۳۱ بازديد

با اين حال ، شيوع ويروس كرونا در سراسر جهان در حدود سال 2020 و شيوع اين ويروس نفرت انگيز باعث شد كه مردم در سراسر جهان سالهاي ناخوشايندي را سپري كنند و اكثر دانشمندان به دنبال دارويي براي از بين بردن ويروس كرونا هستند. با اين حال ، بايد گفت كه مسير فناوري هنوز …

The post ۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم” appeared first on دنياي 77.

۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم” https://d77.ir/۲۰-اختراع-برتر-حوزه-سلامت-سال-۲۰۲۰-از-نگ/ دنياي 77 Fri, 18 Dec 2020 21:50:38 0000 جامعه و خانواده https://d77.ir/۲۰-اختراع-برتر-حوزه-سلامت-سال-۲۰۲۰-از-نگ/

با اين حال ، شيوع ويروس كرونا در سراسر جهان در حدود سال 2020 و شيوع اين ويروس نفرت انگيز باعث شد كه مردم در سراسر جهان سالهاي ناخوشايندي را سپري كنند و اكثر دانشمندان به دنبال دارويي براي از بين بردن ويروس كرونا هستند. با اين حال ، بايد گفت كه مسير فناوري هنوز …

The post ۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم” appeared first on دنياي 77.

با اين حال ، شيوع ويروس كرونا در سراسر جهان در حدود سال 2020 و شيوع اين ويروس نفرت انگيز باعث شد كه مردم در سراسر جهان سالهاي ناخوشايندي را سپري كنند و اكثر دانشمندان به دنبال دارويي براي از بين بردن ويروس كرونا هستند. با اين حال ، بايد گفت كه مسير فناوري هنوز هم با اين ويروس هموار است و امسال نيز مانند گذشته ، محققان موفق به ثبت اختراعات مختلف شده اند.

به گزارش دنياي 77 ، هفته نامه خبري آمريكايي “تايم” اخيراً 100 نوآوري برتر سال 2020 را در زمينه هاي مختلف منتشر كرده است. در اين خبر ما 20 نوآوري در زمينه سلامتي راه اندازي كرده ايم كه مي تواند زندگي افراد را به زندگي خود تغيير دهد.

1. اولين كشفي كه مي خواهيم معرفي كنيم ، صندلي چرخدار هوشمند لوسي (LUCI) است. صندلي چرخدار اولين صندلي از نوع خود است ، مجهز به نرم افزار و سخت افزار پيشرفته اي است كه به سنسور استفاده شده در آن كمك مي كند تا به ابر متصل شود. سخت افزار لوسي متصل به چرخ هاي ويلچر از خواندن آن جلوگيري كرده و رهگيري مي كند. از ويژگي هاي اين ويلچر هوشمند مي توان به سيستم جلوگيري از سقوط براي جلوگيري از انسداد مانند ديوارها ، افراد ، وسايل حيوانات يا خانه ، سيستم هاي دزدگير و ارتباطات در ابر ، دكمه هاي اضطراري ، لوسي اشاره كرد.

. يكي ديگر از كشف هاي برتر سال 2020 ، راه حل شنيداري ارتباطي Arlens است ، سمعكي كه براي بلند كردن صداي افراد و تبديل ارتعاشات منتقل شده به لاله هاي گوش آنها طراحي شده است.

د يكي ديگر از مهمترين يافته هاي امسال ، سنتز “Martin Bionics Socket-Laser Socket” است كه از بند و سر به جاي اتصالات پلاستيكي قالب استفاده مي كند.

د سرويس سه گانه اختراع جديدي است كه با استفاده از هوش مصنوعي كاربران را با آزمايشات باليني براي درمان سرطان مطابقت مي دهد.

يكي ديگر از اختراعات 52020 هدست AgMedix Execution Augmented Reality Headset است كه با استفاده از سي تي اسكن تصاوير سه بعدي را براي راهنمايي جراحان ستون فقرات در حين جراحي ايجاد مي كند.

.. يك هدست واقعيت پيشرفته ديگر Verti نام دارد. Verti يك پلتفرم آموزشي واقعيت مجازي است كه به كاربران امكان مي دهد در موقعيت هاي استرس زا از جمله كاركنان درمان بيماران Covid-19 به درستي كار كنند. اين پلتفرم مهارت هايي از قبيل نحوه صحيح پوشيدن تجهيزات محافظ شخصي ، انجام معالجه يا تهويه اتاق بيماران را آموزش مي دهد.

7 اختراع ديگري كه مي تواند در اين شرايط بسيار مثر باشد ، دستگاهي به نام “Voicera Smartbase” است كه توسط پزشكان و متخصصان مراقبت هاي بهداشتي مورد استفاده قرار مي گيرد تا آنها بتوانند با استفاده از “دستورات فعال شده صوتي” با ساير كاركنان بيمارستان ارتباط برقرار كنند. براي برقراري ارتباط در حال حاضر ، در صورت نياز به برقراري ارتباط با پزشكان و پرستاران در هنگام مراقبت از بيماران ، كادر پزشكي بايد كاري را كه انجام مي دهند متوقف كنند ، اما با كمك دستگاه هوشمند Vokera كه مي تواند به لباس آنها متصل شود ، ديگر نيازي به قطع كار نيست. اين نيست اين به اين دليل است كه به پزشكان امكان مي دهد تا از دستورات فعال براي برقراري ارتباط با ساير كاركنان ما استفاده كنند. برنت لانگ ، مدير عامل شركت Vokera گفت: “با اين دستگاه ، كاركنان پزشكي هرگز مجبور نيستند كاري را كه انجام مي دهند متوقف كنند ، دستكش هاي خود را برداشته ، دستان خود را در جيب خود قرار داده و براي برقراري ارتباط با ديگران تماس مي گيرند.” كادر پزشكي را با تلفن خود بيرون بياوريد.

. “Aura” نام ديگري براي فناوري حلقه است كه از زمان شيوع كرونا بسيار محبوب شده است. اورا حلقه هاي هوشمندي ايجاد كرده است كه به كاربران امكان مي دهد وضعيت خود مانند درجه حرارت بدن ، ضربان قلب و ضربان تنفس را كنترل كنند.

9 و دستگاه جديدي كه بسيار منحصر به فرد است دستگاهي به نام “Fend” ساخته شده توسط شركت “Sensory Cloud” است. فاند دستگاهي است كه مجهز به محلول پاشش آن به داخل بيني ، تقويت كننده مخاط بيني و از بين بردن عوامل بيماري زاي ريز است.

10 فناوري بعدي يك اسكنر هوشمند به نام “Provigio SEM Scanner” است كه توسط “Bruin Biometrics” ساخته شده و پرستاران مي توانند با استفاده از اين اسكنر سطح رطوبت پوست را در بيماران بستري در بيمارستان براي چندين روز و در اين مدت تشخيص دهند. آنها در تخت بيمارستان دراز كشيده اند ، اين بيماران مي توانند براي پيش بيني احتمال آسيب تخت استفاده كنند.

. يك پوشش پلاستيكي شخصي به نام “Under the Weather Intubation Pod” براي پوشاندن سر و شانه كاربران و محافظت از سر و شانه بيماران در حين جراحي استفاده مي شود.

. يكي ديگر از فن آوري هاي كاربردي كيت جمع آوري نمونه Covid-19 داخلي “Orasur OMNGine Oral” است كه نمونه هاي بزاق را جمع آوري مي كند و كاربران مي توانند براي مشاهده نتايج در مدت 2 روز يا كمتر به آزمايشگاه ارسال كنند.

13 دستگاه تصفيه هوا متحرك “Carrier Optical Clean” ابزاري هوشمند است كه مي تواند هوا را تصفيه كرده و ميكروب ها را از بين ببرد و محيط را به فضاي فشار / اتاق فشار منفي تبديل كند. فشار منفي اتاق استراتژي جداسازي است كه در بيمارستان ها و مراكز درماني براي جلوگيري از انتقال آلودگي ها از يك اتاق به اتاق ديگر استفاده مي شود.

. يكي از برترين برنامه هاي هوشمند 2020 برنامه اي به نام “Flare” است كه كالياس را با اپراتورهاي آمبولانس كنيا متصل مي كند.

. كشف بعدي دستگاه جديدي بود كه توسط محققان MIT به نام Altarego ساخته شد و كاربران را قادر مي سازد بدون لمس صفحه كليد يا باز كردن دهان با كامپيوتر ارتباط برقرار كنند. محققان دستگاهي پوشيدني ساخته اند كه مي تواند سيگنال ها را منتقل كند. هنگام اندازه گيري “بيان ذهني” “عصبي و عضلاني” و تشخيص كلمه اي كه كاربر آماده است تا در ذهن خود بگويد W هنگامي كه كاربر مي خواهد اين كلمه را در ذهن خود بگويد ، الكترودهاي اين ابزار سفيد حاوي سيگنال احساسي كاربر هستند اين سيگنال ها به رايانه منتقل مي شوند كه از شبكه هاي عصبي براي شناسايي استفاده مي كند و صدايي كه كاربر در ذهن دارد توسط اين دستگاه شنيده و شناخته مي شود.

. همه قبل از گردش در طبيعت چند بطري آب معدني خريداري مي كنند. زيرا آنها نمي توانند از آب حوض يا رودخانه جاري در مسير خود استفاده كنند. زيرا ممكن است آن آب حاوي ميكروب باشد. گودورو اخيراً يك بطري آبي به نام Crazycap ايجاد كرده است كه با استفاده از نور ماورا بنفش فقط در 60 ثانيه آب را تصفيه مي كند. درب بطري به گونه اي طراحي شده است كه درب آن بطور مداوم امواج ماوراio بنفش را در آب داخل بطري آزاد مي كند و ميكروب ها را از بين مي برد. هنگامي كه كاربران مي خواهند رمزگشايي اين بطري را فعال كنند ، مي توانند سنسور لمسي را دو بار در مخزن لمس كنند و در صورت تمايل به استفاده از آب از منبع قابل اعتماد كمتر مانند درياچه يا رودخانه ، بايد پنج بار از اين سنسور استفاده كنند. دست زدن به. اين باعث مي شود كه نور ماورا بنفش براي مدت زمان طولاني تري در آب بسوزد و آن را تصفيه كند. قرار گرفتن در معرض آب ماورا بنفش بطري شده مي تواند 99.9999٪ باكتري ، ويروس ، كپك و قارچ يا جلبك داشته باشد. همچنين ، نور ماورا بنفش به طور خودكار هر 20 ساعت و به مدت 20 ثانيه در طول روز روي بطري چشمك مي زند.

17. براي جلوگيري از شيوع Covid-19 ، مهمترين كاري كه بايد براي جلوگيري از شيوع ويروس انجام شود ، استفاده از ماسك است. Breathe99 B2 Mask يك ماسك صورت قابل انعطاف و راحت با دو فيلتر قابل تعويض است كه تقريباً 99.6٪ ذرات مضر را از بين مي برد. ماسك نيز قابل شستشو است.

. لوله هاي خمير دندان مي تواند چيزي باشد كه بازيافت آن براي خيلي از افراد مشكل است. آمريكايي ها هر ساله بيش از يك ميليارد از آنها را دور مي ريزند و بيشتر آنها از فويل پلاستيكي و آلومينيومي ساخته شده اند كه بازيافت آنها را دشوار مي كند. اين لوله قابل بازيافت جديد كه توسط Thomas of Mine ساخته شده است ، از چند لايه پلي اتيلن با چگالي بالا ساخته شده است و بازيافت آن را آسان مي كند ، زيرا در ساخت بطري هاي پلاستيكي قابل بازيافت نيز استفاده مي شود.

19 با شيوع اپيدمي Kovid-1p ، نياز به تميز كردن كابين داخل هواپيما مورد انتقاد قرار گرفت. ديمر يك ربات تميز كننده هوا ساخته است. محققان در ايالات متحده رباتي را توليد كرده اند كه با استفاده از نور ماوراlet بنفش تمام ميكروب هاي هواپيماها را از بين مي برد. از آنجا كه افراد مختلف در سراسر جهان ساعتها در فضاي خام هواپيماي مسافربري به سرفه و عطسه مي پردازند و يا با ميز و صندلي در دست خود در تماس هستند ، فضاي داخلي هواپيما مملو از ميكروبهاي زيادي است. محققان ربات “germfalcon” را براي سهولت انتقال در داخل هواپيما ايجاد كرده اند. اين ربات با استفاده از نور ماوراlet بنفش تمام ميكروب هاي داخل هواپيما را از بين مي برد. ربات چرخ دار كه به نظر مي رسد چرخ حامل نوشيدني است ، هواپيماي داخلي هواپيما را بين دو هواپيما آلوده مي كند در حالي كه هواپيما در باند است. اين ربات بين دو رديف صندلي قرار گرفته و با بالهاي تزئين شده مجهز به لامپهاي فرابنفش هواپيما را ضد عفوني مي كند. با استفاده از اين ربات ، 99.99٪ ميكروب ها در عرض 10 دقيقه از بين مي روند.

20 سرانجام ، بهترين فناوري بهداشت 2000 ، كه به دانشمندان سراسر جهان در هنگام شيوع كرونا كمك كرد ، اساس واكسن كرونا است كه توسط Messenger RNA ، Pfizer و Modarna ايجاد شده است.

انتهاي پيام

The post ۲۰ اختراع برتر حوزه سلامت سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله”تايم” appeared first on دنياي 77.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.