واكسن كرونا و سواد رسانه‌اي ما

جديدترين يافته هاي لوازم خانگي را در اين وبگاه تخصصي مشاهده نماييد

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

واكسن كرونا و سواد رسانه‌اي ما

۳۲ بازديد

با اجازه مخاطب محترم ابتدا متن را ارسال مي كنم و سپس پاسخ را خدمت شما عرض مي كنم متن منتشر شده در فضاي مجازياز كثرت تا وحدت؟!پيام كريسمس مركل را شنيدم. وي گفت ما اولين كشوري هستيم كه آزمايش معتبر تاج را توليد كرده و اولين كشوري هستيم كه واكسن تاج را توليد كرده …

منبع: خبرگذاري ايواره
واكسن كرونا و سواد رسانه‌اي ما

واكسن كرونا و سواد رسانه‌اي ما https://evarah.ir/2021/01/واكسن-كرونا-و-سواد-رسانه‌اي-ما/ ايواره Fri, 15 Jan 2021 07:48:33 0000 عمومي https://evarah.ir/2021/01/واكسن-كرونا-و-سواد-رسانه‌اي-ما/

با اجازه مخاطب محترم ابتدا متن را ارسال مي كنم و سپس پاسخ را خدمت شما عرض مي كنم متن منتشر شده در فضاي مجازياز كثرت تا وحدت؟!پيام كريسمس مركل را شنيدم. وي گفت ما اولين كشوري هستيم كه آزمايش معتبر تاج را توليد كرده و اولين كشوري هستيم كه واكسن تاج را توليد كرده …

منبع: خبرگذاري ايواره
واكسن كرونا و سواد رسانه‌اي ما

با اجازه مخاطب محترم ابتدا متن را ارسال مي كنم و سپس پاسخ را خدمت شما عرض مي كنم

متن منتشر شده در فضاي مجازي
از كثرت تا وحدت؟!
پيام كريسمس مركل را شنيدم. وي گفت ما اولين كشوري هستيم كه آزمايش معتبر تاج را توليد كرده و اولين كشوري هستيم كه واكسن تاج را توليد كرده است. واكسني كه در آلمان تحقيق شده و با حمايت يك شريك آمريكايي به توليد انبوه رسيده است.
مركل در ادامه پيام خود گفت:
موسس [مسلمان] Pfizer – Biontech به من گفت كه اين شركت از 60 كشور جهان كارمند دارد. سپس يك جمله گفت من ميخكوب شدم. وي گفت: “اين قدرت پلوراليسم است.”
من اولين اصل فلسفه را به ياد مي آورم:
همه چيز همان چيزي است كه هست.
شوري اين واكسن را با احترام عملي به كثرت گرايي اجتماعي و مذهبي درست مي كند و در مبارزه عملي با كثرت گرايي حتي حق واكسيناسيون خود را نداريم يا نه! و ما بايد صبر كنيم و هزينه هزاران مرگ غيرضروري را براي اين تأخير در شروع واكسيناسيون پرداخت كنيم. جان مطمئناً آزاد است.

اما آيا بهتر نيست كه همه در مورد واكسن خود تصميم بگيرند؟

اما جواب من
مدتي است كه شاهد چنين مقالاتي در فضاي مجازي هستيم كه به طرز ماهرانه اي سعي مي كنند گلوله مشكلات مربوط به تاج را در حوزه حكمراني پرتاب كنند.
در پاسخ بايد بگويم كه دولت در ايران كامل نيست ، اما مشكل ما واكسن و انتخاب واكسن نيست. به نظر مي رسد سال هاست كه انواع واكسن ها ، داروها و وسايل پزشكي در ايران يا جهان توليد مي شود و در مورد تزريق واكسن ، حداقل همه ما ايراني ها در زندگي خود برخي واكسن ها را از اين واكسن هاي داخلي و خارجي دريافت كرده ايم. ما ، و خدا را شكر هيچ مشكلي نداشتيم.

آيا مشكل ما ناآگاهي از واقعيت ها و ادامه قضاوت هاي غير علمي و بي اساس است كه از خود ما شروع مي شود؟

مشكل ما از اين واقعيت شروع مي شود كه علت اصلي آن اطلاعات و سيستم رسانه اي به طور خاص و به طور خاص ، و من به طور خاص تأكيد مي كنم ، آيا رسانه ها در فضاي مجازي مسموم غيرمسئول و بي بند و باري هستند؟

خوب ، شما از فضاي مجازي هستيد كه در زندگي مردم ، يعني من و شما ، و بسيار گسترده در سطوح مختلف جامعه ، سن و طبقات اجتماعي جامعه گشوده است و به بخشي از زندگي روزمره و حتي تبديل شده است. ساعتها مردم و به يك رسانه محبوب و بسيار قوي تبديل شده است. و به جاي داشتن هويت و استقلال ذاتي و رسانه هاي آگاهانه در جهت اعتلاي ذهني جامعه به سمت كمال كشور و مردم ، در خدمت توليد و انتشار اخبار و اخبار مسموم و گاهي بسيار ظريف و حساب شده و عمدي است. ناقص شده. او مسئول اين مسموميت و بيماري نيست. منتظر چي هستي؟

سرانجام ، آيا مي دانيد كه نويسنده اصلي و توزيع كننده اصلي اخبار در گهواره افرادي هستند كه به دنبال منافع خود هستند و افكار جامعه را برهم مي زنند و ذهن مردم را به توليد چالش ها و بيهوده ماندن و در ركود و عقب نشيني راهنمايي مي كنند؟

اكنون س questionsالاتي براي پرسيدن دارم:

سوال اول

شما به خانم اشاره كرديد مركل ، كه سياستمداري كوشا و قوي و معتبر در جهان است ، و پيام خود را براي شما گذاشت و علاوه بر پيام ، نظر خود را نيز بنويسيد.

چقدر از اين همه متني كه نوشته ايد يا منتشر كرده ايد اطلاعات داريد؟ و آيا آنها مسئوليت مقاله شما را مي پذيرند و اين خبر را مي پذيرند يا مقاله همان بيانيه و پيام خانم مركل است و توسط خبرگزاري هاي معروف و مستقل تاييد شده است؟

يا اينكه اين مقاله به همراه ميليون ها خبر همراه با اخبار جعلي عمدي ، بدون هيچ تحقيق و تحقيق توليد و منتشر مي شود و در نتيجه ، عمدا يا ناخواسته ، باعث دروغ ، تحريف ، تخريب و بدبيني براي كل كشور مي شود. ؟

سوال دوم

و اگر خانم مركل در ايران و در شرايط فعلي ايران بود كه حتي تقريباً توسط همين كشور و دولت آلمان تحريم شده است و در اين شرايط كشور را اداره مي كرد ، پس اين خانم صحبت مي كرد همانطور كه گفته شد ؟ يا آيا او در گفتار خود درباره انسان و زندگي و حقوق اساسي زندگي انسان و حفظ هويت و استقلال انساني و كرامت انساني و انسانيت و هويت و آزادي انتخاب انسان صحبت كرده است؟

وي در جايگاه عالي ترين مقام كشور با تمام چشمان خود مراقب مردم و ساختار بهداشت عمومي و ايمني جامعه نبود تا دشمنش زير پا نماند و اتفاقي براي كشور و مردم نيفتد؟

مطمئن باشيد ، اين مركل ، يك سياستمدار حرفه اي و ساير سياستمداران در اروپا و ساير نقاط جهان ، به شرط استقلال داشتن ، اولويت اول آنها بايد منافع ملت و سلامت كشور باشد آنها و شرط عقل حمايت از مردم و كشور و منافع ملي است. براي او

خانم مركل ، سياستمداري كه بدون شك مسئول سلامتي مردمش است ، همان تصميم را مي گرفت و همان كاري را انجام مي داد كه امروز در ايران توسط رهبري در خيابان ها تصميم گرفته شد و انجام شد.

موضوع واكسن Covid-19 يك مسئله عمومي براي يك ملت است ، نه يك راه حل شخصي و كوچك سازي در يك ساختار يا درون يك جناح.

اين مسئله همان مسئله خون رساني به هزاران نفر از افراد مبتلا به هموفيلي است كه بيش از 30 سال به دليل اعتماد به دولت فرانسه درگير ساختار مراقبت هاي بهداشتي كشور بوده اند.

مسئله واكسن Covid-19 موضوعي است كه قرار است حداقل 60 ميليون ايراني دريافت كنند و اين مسئوليت سلامتي يك ملت بزرگ است.

در اينجا دليل تنظيم مي شود و مي گويد حتي اگر فقط يك درصد در تصميم گيري اشتباه كند و بي احتياطي كند و اعتماد از بين برود ، همين درصد مي تواند به فاجعه اي تبديل شود كه مي تواند عواقب آن براي دهه ها يا بيشتر باشد. نسل زندگي يك ملت را بگنجانيد.

بنابراين ، هيچ كس مجاز نيست در مورد زندگي و ثروت ملتي تصميم گيري و تصميم بگيرد كه غيرعمدي ، غيرقابل محاسبه و احساساتي باشد ، يا تحت تأثير يا خداي ناكرده ، انجام شود.

سواد رسانه اي و به ويژه سواد رسانه اي در فضاي مجازي به معناي سرنوشت است ، يعني پس از گذراندن دوره ، شما وظيفه داريد ابتدا تحقيق و تجزيه و تحليل كنيد ، و سپس ، اگر مطمئن هستيد و آن را قبول داريد. مسئوليت ، سپس آن را مسئولانه منتشر كنيد. دانش رسانه به معناي ساده اما مسئولانه است.

نتيجه
من و شما تا چه اندازه در مطالعه و انتشار صحيح اخبار و موضوعات مرتبط و كمك به پاكسازي ذهن جامعه نسبت به ملت و ملت اسلامي توسعه يافته و مستقل با تمركز بر اخلاق و تمدن اسلامي ايراني سهيم بوده ايم؟
F َ t َ b َيَّنُوا حاكي از مسئوليت فردي و اجتماعي من و شماست كه از عوامل و عوامل غيرمستقيم و غيرمستقيم ديگران نباشيم. درباره سواد بعدي و رابطه آنها با زندگي ما بيشتر مي نويسم.

منبع: خبرگذاري ايواره
واكسن كرونا و سواد رسانه‌اي ما

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.