حميد فرخ خنژاد در اواخر دهه 70 با “عروس آتش” به سينماي ايران معرفي شد. در كنار جذابيت و تازگي فيلم ، شخصيت فرهان و ژانر فرخ نژاد بود كه خسرو سينايي را زنده نگه داشت. توجه زيادي به بازيگري اين تازه وارد سينما كه از نظر معيارهاي متعارف چهره زيبايي نداشت ، مورد توجه …
منبع: خبرگذاري ايواره
و دوباره حميد فرخنژاد/ «ميجر» چطور فيلمي است؟
و دوباره حميد فرخنژاد/ «ميجر» چطور فيلمي است؟ https://evarah.ir/2021/06/و-دوباره-حميد-فرخنژاد-ميجر-چطور-في/ ايواره Sun, 06 Jun 2021 12:26:36 0000 عمومي https://evarah.ir/2021/06/و-دوباره-حميد-فرخنژاد-ميجر-چطور-في/
حميد فرخ خنژاد در اواخر دهه 70 با “عروس آتش” به سينماي ايران معرفي شد. در كنار جذابيت و تازگي فيلم ، شخصيت فرهان و ژانر فرخ نژاد بود كه خسرو سينايي را زنده نگه داشت. توجه زيادي به بازيگري اين تازه وارد سينما كه از نظر معيارهاي متعارف چهره زيبايي نداشت ، مورد توجه …
منبع: خبرگذاري ايواره
و دوباره حميد فرخنژاد/ «ميجر» چطور فيلمي است؟
حميد فرخ خنژاد در اواخر دهه 70 با “عروس آتش” به سينماي ايران معرفي شد. در كنار جذابيت و تازگي فيلم ، شخصيت فرهان و ژانر فرخ نژاد بود كه خسرو سينايي را زنده نگه داشت. توجه زيادي به بازيگري اين تازه وارد سينما كه از نظر معيارهاي متعارف چهره زيبايي نداشت ، مورد توجه قرار گرفت و سپس فرخ نژاد به يكي از پركارترين بازيگران سينماي ايران در دهه 1980 تبديل شد. دهه اي كه يكي از معيارهاي ستاره شدن زيبايي و شكوه چشم بود.
فرخ نژاد لهجه خود را در تمام اين سالها حفظ كرده و بارها مورد انتقاد قرار گرفته است ، اما نقش هاي متنوع و به ياد ماندني او در بهترين فيلم هاي دهه هشتاد ركورد بي نظير و درخشاني را براي او رقم زده است. نمي توان او را در “چهارشنبه سوري” يا “بنفش” و نقش كمتر شناخته شده اش در فيلم رها شده “طبل بزرگ زير پاي چپ” ناديده گرفت. او حتي در كمدي پر جنب و جوش “خوب ، بد ، بچه گربه 1” درجه يك بود و حضورش تحت الشعاع زوج محبوب و شوخ طبع فيلم (پژمان جمشيدي و سام درخشاني) قرار نگرفت.
در دهه 1990 ، ستاره اقبال فرخ نژاد سقوط كرد و او با انتخاب اشتباه و همكاري در پروژه هاي قوي اما بي كيفيت ، به حاشيه رفت. نسل بازيگران تغيير كرده بود و كمتر نقش هاي مناسبي براي او يافت مي شد.
اجراي نمايش “سرگرد” در سي و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر يادآور شد كه فرخ نژاد هنوز بازيگر خوبي است. بازيگري كه مي تواند با يك حركت فيلم بسازد. احسان عبدي پور داستان نويسي ماهر است ، او فرهنگ جنوب را با فراز و نشيب هايش مي شناسد و به خوبي مي داند كه چگونه تجربيات شخصي خود را به داستاني مرتبط كند كه مخاطبان گسترده اي پيدا كند. اما اگر فرخ نژاد نبود ، “سرگرد” چندان جذاب و ديدني نبود.
اين فيلم افتتاحيه فوق العاده اي دارد ، فرخ نژاد با كت و شلوار و پيراهن گل كنار جاده ايستاده و ما را به فيلمي تلخ و تراژيك متصل مي كند ، اما غم و اندوه ، فقر و بي عدالتي را در قالب يك كمدي موقعيت و پايان اعتراف مي كند باقي. «ماژور» اگر در يك فصل خوب و با تبليغاتي هوشمندانه و صادقانه اكران شود ، مي تواند مخاطبان خسته از كمدي هاي سطح پايين و درام هاي تكراري را راضي كند. فيلم احسان عبدي پور امضاي خاص خود را دارد. نقاط ضعف و قوت آن متعلق به فيلمسازي است كه سعي مي كند راه را در قلب سينماي كليشه اي ، رانت طلب و كند كند و اين تلاش قابل تحسين است.
5757
منبع: خبرگذاري ايواره
و دوباره حميد فرخنژاد/ «ميجر» چطور فيلمي است؟