لزوم تغيير در مهندسي شهر براي رفاه حال سالمندان

جديدترين يافته هاي لوازم خانگي را در اين وبگاه تخصصي مشاهده نماييد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

لزوم تغيير در مهندسي شهر براي رفاه حال سالمندان

۱۰ بازديد

دبير شوراي ملي سالمندان در تهران با اشاره به اينكه جمعيت ايران اكنون در حال پير شدن است ، گفت: “اولين نكته براي رفاه سالمندان در منطقه شهري اين است كه مهندسي شهر بايد تغيير كند.” روشنك زمانپور در مصاحبه اي براي ايواره ، وي با بيان اينكه سالمندان زير گروه و جامعه هدف سازمان …

منبع: خبرگذاري ايواره
لزوم تغيير در مهندسي شهر براي رفاه حال سالمندان

لزوم تغيير در مهندسي شهر براي رفاه حال سالمندان https://evarah.ir/2021/06/لزوم-تغيير-در-مهندسي-شهر-براي-رفاه-حال-س/ ايواره Wed, 16 Jun 2021 01:37:16 0000 اجتماعي https://evarah.ir/2021/06/لزوم-تغيير-در-مهندسي-شهر-براي-رفاه-حال-س/

دبير شوراي ملي سالمندان در تهران با اشاره به اينكه جمعيت ايران اكنون در حال پير شدن است ، گفت: “اولين نكته براي رفاه سالمندان در منطقه شهري اين است كه مهندسي شهر بايد تغيير كند.” روشنك زمانپور در مصاحبه اي براي ايواره ، وي با بيان اينكه سالمندان زير گروه و جامعه هدف سازمان …

منبع: خبرگذاري ايواره
لزوم تغيير در مهندسي شهر براي رفاه حال سالمندان

دبير شوراي ملي سالمندان در تهران با اشاره به اينكه جمعيت ايران اكنون در حال پير شدن است ، گفت: “اولين نكته براي رفاه سالمندان در منطقه شهري اين است كه مهندسي شهر بايد تغيير كند.”

روشنك زمانپور در مصاحبه اي براي ايواره ، وي با بيان اينكه سالمندان زير گروه و جامعه هدف سازمان بهزيستي هستند ، گفت: شهر در راس شهرداري قرار دارد و براي شكل گيري فعاليتي در سطح شهر براي سالمندان بايد رابطه اي بين سازمان بهزيستي و كمون تهران بايد داراي عناصري مانند يك شهر دوستدار سالمندان باشد و اولين ويژگي يك شهر دوست سالمند اين است كه احترام و توجه ويژه به سالمندان بايد رعايت شود.

“تا سال 2050 ، 50 درصد ايرانيان مشغول كار خواهند بود و 50 درصد ديگر را افراد مسن و كودكان تشكيل مي دهند ؛ يعني جمعيت ما به سرعت پير مي شود.

وي با بيان اينكه ايران تا سال 1410 يكي از قديمي ترين كشورها در جهان خواهد بود ، اظهار داشت: 25٪ از افراد مسن افراد مسن نيازمندي هستند كه هيچ گونه بيمه اي ندارند و در سال هاي آينده با مشكلات پزشكي روبرو مي شوند ، بنابراين بايد اقدامات لازم را انجام دهيم تا از بروز مشكلات جلوگيري كنيم در آينده.

دبير شوراي ملي سالمندان تهران اظهار داشت: از طرف ديگر ، در اين شرايط بايد فضايي ايجاد كنيم تا افراد مسن بتوانند از اين فضاها استفاده كنند ، زيرا آنها با افت جسمي سلامتي روبرو هستند.

وي اين س raisedال را مطرح كرد كه آيا فضاي شهري براي افراد مسن مناسب است؟ وي يادآور شد: اولين نكته در مورد رفاه سالمندان در مناطق شهري اين است كه مهندسي شهر بايد تغيير كند. به اين معنا كه مدل شهري بايد براي افراد مسن مناسب باشد. آيا پارك هاي ويژه سالمندان داريم؟ آيا آسانسور يا پله برقي پله اي دارند؟

دبير شوراي ملي سالمندان تهران ادامه داد: بسياري از سالمندان ما ممكن است مستقل باشند ، اما اكنون وابسته يا نيمه مستقل زندگي مي كنند زيرا از نظر جسمي ضعيف شده اند و در صورت وجود پله برقي در فضاهاي ذكر شده ، يا فضاهاي عمومي اماكن به عنوان بانك ها و دفاتر سازگار هستند. اين به سالمندان امكان مي دهد بسياري از فعاليت هاي خود را به طور مستقل انجام دهند.

وي گفت: بسياري از افراد مسن مشكل جسمي خاصي ندارند ، اگرچه از دست دادن انرژي و كاهش جسمي دارند اما مي توانند كار خود را انجام دهند.

زمانپور در ادامه به مشكلات امكانات درماني سالمندان در كشور اشاره كرد و گفت: همچنين اقداماتي در زمينه درمان انجام شده است اما اين اقدامات به صورت تخصصي انجام نشده است ؛ به عنوان مثال ما سالمندي تخصصي نداريم كلينيك در محل است ، اما داروهاي سالمندان از چند سال به اين سو وجود دارد.

دبير شوراي ملي سالمندان تهران در بخشي ديگر از سخنان خود اظهار داشت: وظيفه سازمان بهزيستي تقويت و وظيفه شهرداري و شوراي شهر فراهم آوردن شرايط مناسب است. سازمان بهزيستي مراكز مراقبت روزانه دارد كه مراكز ارشد با مهارتهاي زندگي آشنا هستند. در آخرين جلسه اي كه در دبيرخانه شوراي ملي سالمندان برگزار شد ، يكي از موضوعات اين بود كه در بحث شوراي سالمندان تهران ، شهرداري تهران داراي فضاهايي مانند سالن هاي محله ، پارك ها و باغ ها است كه همچنين بسياري از فضاهاي خوب وجود دارد و ما مي توانيم از اين فضاها استفاده كنيم. از آن به عنوان فضايي براي سرگرمي هر ساله افراد مسن در حوزه هاي اجتماعي ، فرهنگي و هنري و انجام كارهايي استفاده كنيم.

زمانپور در ادامه گفتگو با اشاره به موضوع سازگاري شهر با سالمندان گفت: در كشورهاي پيشرفته ، اتوبوس هاي شهري مكان هايي براي سالمندان دارند و اين مواردي است كه مي توانيم از آنها تقليد كنيم.

زمانپور گفت: با توجه به اينكه سالمندان شهروندان مسن هستند ، به همين دليل انتظار داريم شهرداري و شوراي شهر فضاهاي فرهنگي ، اجتماعي و مناسب مناسبي را براي سالمندان ايجاد كنند. البته در شهرداري اتفاقات خوبي مي افتد ، مثلاً مي بينيم كه در بعضي از پارك ها مبلمان و صندلي هايي وجود دارد كه بيشتر مناسب افراد مسن است. اما در بحث مبلمان شهري و فيزيك شهري ، كاري بايد انجام شود و اين كار در سازمان ها نيز بايد انجام شود.

دبير شوراي ملي سالمندان تهران با تأكيد بر موضوع سلامت روان سالمندان و با بيان اينكه موضوع بهداشت رواني سالمندان از موضوعات مهم است ، گفت: فيلم هايي در زمينه سالمندي ساخته مي شود در رسانه هاي عمومي ، اما تعداد زيادي تابلو در شهر وجود دارد بسياري از اين تابلوها مي توانند براي نوشتن شعارهايي براي پيري و نگهداري استفاده شوند.

انتهاي پيام

منبع: خبرگذاري ايواره
لزوم تغيير در مهندسي شهر براي رفاه حال سالمندان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.