افزايش سريع تعداد مبتلايانِ كرونا / عروسي‌هاي ۲۰۰ نفره در دل “دلتا”

جديدترين يافته هاي لوازم خانگي را در اين وبگاه تخصصي مشاهده نماييد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

افزايش سريع تعداد مبتلايانِ كرونا / عروسي‌هاي ۲۰۰ نفره در دل “دلتا”

۱۱ بازديد

دبير كميته علمي ملي Covid 19 با اشاره به شيوع و بروز دلتاي كرونا ويروس در گفت: “اگر نمودار بيماري در كشور را بررسي كنيم ، مي بينيم كه تعداد بيماران بسيار سريع و رو به افزايش است.” كشور. در مصاحبه اي براي ايواره ، دكتر عاطفه عابديني وي با اشاره به شيوع بيماري عروق …

منبع: خبرگذاري ايواره
افزايش سريع تعداد مبتلايانِ كرونا / عروسي‌هاي ۲۰۰ نفره در دل “دلتا”

افزايش سريع تعداد مبتلايانِ كرونا / عروسي‌هاي ۲۰۰ نفره در دل “دلتا” https://evarah.ir/2021/07/افزايش-سريع-تعداد-مبتلايانِ-كرونا-عرو/ ايواره Sun, 18 Jul 2021 01:53:15 0000 اجتماعي https://evarah.ir/2021/07/افزايش-سريع-تعداد-مبتلايانِ-كرونا-عرو/

دبير كميته علمي ملي Covid 19 با اشاره به شيوع و بروز دلتاي كرونا ويروس در گفت: “اگر نمودار بيماري در كشور را بررسي كنيم ، مي بينيم كه تعداد بيماران بسيار سريع و رو به افزايش است.” كشور. در مصاحبه اي براي ايواره ، دكتر عاطفه عابديني وي با اشاره به شيوع بيماري عروق …

منبع: خبرگذاري ايواره
افزايش سريع تعداد مبتلايانِ كرونا / عروسي‌هاي ۲۰۰ نفره در دل “دلتا”

دبير كميته علمي ملي Covid 19 با اشاره به شيوع و بروز دلتاي كرونا ويروس در گفت: “اگر نمودار بيماري در كشور را بررسي كنيم ، مي بينيم كه تعداد بيماران بسيار سريع و رو به افزايش است.” كشور.

در مصاحبه اي براي ايواره ، دكتر عاطفه عابديني وي با اشاره به شيوع بيماري عروق كرونا ويروس قلب در كشور گفت: در حال حاضر طبق آماري كه وزارت بهداشت ثبت كرده است ، با افزايش تعداد موارد مثبت بيماري متأسفانه افزايش عوارض نيز داريم و مرگ و مير “با اين حال ويروس Delta از جنوب كشور و استانهاي جنوبي مانند سيستان و بلوچستان ، كرمان ، هرمزگان و بوشهر شروع به گسترش كرد و اكنون مي بينيم كه بالاترين ميزان درگيري را در اين استانها داريم.

دلتا جهش غالب در كشور

بازهم ، آنها به نصيحت گوش نمي دهند

وي افزود: متأسفانه ، از آنجا كه علي رغم همه توصيه ها ، مردم هنوز گوش نمي دهند و ترافيك همچنان ادامه دارد ، تقريبا مي توان گفت با وجود تعداد زيادي از شهرهاي قرمز و نتايج آزمايش ويروسي ، به نظر مي رسد جهش در كشور جهش دلتا است.

افزايش سريع تعداد بيماران مبتلا به بيماري كرونا ويروس قلب

عابديني با بيان اينكه خاصيت جهش دلتا اين است كه صعود آن بسيار سريع است ، گفت: بنابراين اگر به نمودار بيماري در كشور نگاه كنيم ، مي بينيم كه تعداد آنها بسيار سريع و رو به رشد است. از بيماران “

عوامل انتشار Delta Corona

برگزاري عروسي براي 200 نفر در قلب “دلتا”

وي درباره مهمترين عوامل انتشار Delta Corona در كشور گفت: يكي از اين عوامل سفرهاي درون استاني است. از طرف ديگر واقعيت اين است كه ممكن است ما به موقع مرزهاي شرقي كشور را نبسته باشيم. در ديگري مردم ديگر پروتكل هاي بهداشتي را دنبال نمي كنند. در حالي كه در راش دوم و سوم ، همكاري مردم بيشتر بود و در آوريل و مه ، ما توانستيم چند هفته مراكز خريد بزرگ را ببنديم ، بازارها را ببنديم و مكان هاي مختلف را كنترل كنيم. اكنون نه تنها نمي توانيم اين موارد را كنترل كنيم ، بلكه مردم ديگر با ما نيستند. حتي مي بينيم كه مردم توجه زيادي به استتار نمي كنند.

ترس از ريختن تاج

وي گفت: “روزگاري ترس از تاج وجود داشت و شايد هم اكنون اين ترس فروكش كرده يا مردم خسته شده اند.” با اين حال ، ما تأييد مي كنيم كه مشكلات اقتصادي وجود دارد ، اما واقعيت اين است كه ميزان انطباق بسيار كاهش يافته است. بنابراين حتي مي توانيم ببينيم كه عروسي هاي 200 نفره و 150 نفره در اين شرايط برگزار مي شود.

حضور جهش هاي دلتا در بيش از 100 كشور جهان

اين سختگيرانه نيست و مردم اطاعت نمي كنند

عابديني ادامه داد: اين در حالي است كه حتي در كشورهايي كه واكسن بهتري نسبت به ما دارند ، اكنون تجمع در مراكز بسته واقعا ممنوع است و در اين باره هشدار داده شده است. از آنجا كه جهش هاي دلتا اكنون در بيش از 100 كشور به ويروس غالب تبديل شده اند ، بنابراين در كشورهايي كه بيماري كنترل شده است ، ميزان مرگ و مير و مرگ و مير كاهش يافته است ، اكنون كه دلتا رسيده است ، پروتكل ها را نيز شكسته اند. دقيقاً ، اما در ايران سختگيرانه نيست و مردم به آن احترام نمي گذارند و اين واقعاً دردسر ايجاد كرده است.

آنها ديگر از پروتكل ها پيروي نمي كنند

انتقال سريع ؛ خواص جهش دلتا

وي افزود: اكنون به تهران نگاه كنيد. در واقع ، در تهران ، تختخواب سفري هر روز پر و خالي مي شود. مطمئناً ، ما چند بارگيري داريم ، اما تعداد تخت هاي ما واقعاً در حال افزايش است. در عين حال علي رغم اينكه ما در تهران مراكز سرپايي تزريق دارو داريم و اين مراكز 24 ساعت شبانه روز كار مي كنند ، تعداد تخت هاي خالي هنوز در حال كاهش است. البته اين خاصيت جهش دلتا است. صحنه هايي كه از هند ديديم بر اساس همين موضوع بود. تعداد زيادي را مي توانيد با يك تماس كوچك وارد كنيد. تنها كاري كه شما بايد انجام دهيد اين است كه كمي با يك شخص نقابدار بدون بيماري كرونا ويروس قلب صحبت كنيد و به راحتي به اين بيماري مبتلا خواهيد شد. اكنون در شرايطي با اين ويروس سر و كار داريم كه مردم ما ديگر تقريباً از آن اطاعت نمي كنند.

2 استان پرجمعيت

رشد سريع آمار تهران

وي همچنين گفت: در حال حاضر مشكل اصلي ما استان هاي كرمان و هرمزگان است. البته اكنون ميزان بستري شدن در بيمارستان در تهران بسيار سريع در حال افزايش است طبق نمودار تهران ، تعداد مراجعه كنندگان و بستري شدن در بيمارستان به سرعت افزايش يافته است البته اين رفتار ويروس دلتا براي ما عجيب نيست. چون اتفاق مي افتد با اين حال ، متأسفانه ، جشن ها ، مهماني ها ، مراكز خريد و غيره هنوز باز است و هيچ يك از پروتكل ها در اين مراكز ، حتي در استانهايي كه ما با مشكل روبرو هستيم ، رعايت نمي شود.

عابديني ادامه داد: ما هنوز در نمودار رو به رشد هستيم و به نظر مي رسد اگر به همين روش ادامه دهيم ، بي احترامي ، علي رغم اينكه در هفته هاي اخير ميزان واكسيناسيون ما بسيار افزايش يافته است و ما روزانه حداقل 250،000 نفر را واكسينه مي كنيم اما با افرادي كه پروتكل ها را رعايت نمي كنند ، به نظر مي رسد كه در يكي دو هفته آينده شاهد افزايش درگيري ها خواهيم بود و متأسفانه در نتيجه قطعاً افزايش مرگ و مير خواهيم داشت.

برخي از مداخلات براي كاهش مرگ و مير

وي گفت: برخي از مسائلي كه در پيك هاي چهارم و پنجم داشتيم كه خدا را شكر هنوز ميزان مرگ و مير ما را زياد نكرده اين است كه ، اولاً استفاده از داروهاي ضد ويروس براي بيماران خيلي زودتر آغاز مي شود. زيرا در كلينيك هاي سرپايي افراد مي توانند بدون پذيرش از داروهاي ضد ويروسي استفاده كنند. بنابراين ، درمان اوليه بيماري كمك زيادي به كاهش مرگ و مير آن كرده است.

عابديني ادامه داد: همچنين مراكز درماني همچنان خدمات خوبي به مردم ارائه مي دهند و علي رغم پر بودن تختخواب ها باعث عقب ماندن افراد در بيمارستان نمي شود. ممكن است مدتي به تأخير بيفتند اما در نهايت در يك وضعيت سرپايي با هم ملاقات مي كنند. از طرف ديگر ، درمان ها تا حدودي متفاوت شده و كاركنان درمان تجربه بيشتري در درمان Covid كسب كرده اند و درمان هاي ضد ويروسي نيز در دسترس هستند. در حالي كه در پيك هاي اول و دوم ما هيچ درمان ضد ويروسي نداشتيم و هيچ دارويي مانند RemedSivar در ايران نبود كه اكنون به توليد داخلي رسيده باشد.

وي گفت: خوشبختانه ما نبايد خيلي مرگ داشته باشيم. مداخلات انجام شده به اين روش در روند درمان بيماري ، انشا Godالله اطمينان حاصل خواهد كرد كه ميزان مرگ و مير بالاتر از قبل نيست.

انتهاي پيام

منبع: خبرگذاري ايواره
افزايش سريع تعداد مبتلايانِ كرونا / عروسي‌هاي ۲۰۰ نفره در دل “دلتا”

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.