داور جنجالي، ديدار ايران و كره‌جنوبي را سوت مي‌زند

جديدترين يافته هاي لوازم خانگي را در اين وبگاه تخصصي مشاهده نماييد

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

داور جنجالي، ديدار ايران و كره‌جنوبي را سوت مي‌زند

۱۲ بازديد

تيم هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي سه شنبه ساعت 17 به وقت تهران در ورزشگاه آزادي به مصاف هم مي روند. ايران به دنبال كسب پيروزي در اين ديدار خانگي براي حفظ جايگاه خود در بالاي گروه و برداشتن گامي بزرگ در راه جام جهاني است و كره جنوبي نيز به دنبال پايان …

داور جنجالي، ديدار ايران و كره‌جنوبي را سوت مي‌زند https://d77.ir/داور-جنجالي،-ديدار-ايران-و-كره‌جنوبي/ Mon, 11 Oct 2021 18:02:19 0000 ورزش https://d77.ir/داور-جنجالي،-ديدار-ايران-و-كره‌جنوبي/ تيم هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي سه شنبه ساعت 17 به وقت تهران در ورزشگاه آزادي به مصاف هم مي روند. ايران به دنبال كسب پيروزي در اين ديدار خانگي براي حفظ جايگاه خود در بالاي گروه و برداشتن گامي بزرگ در راه جام جهاني است و كره جنوبي نيز به دنبال پايان …

تيم هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي سه شنبه ساعت 17 به وقت تهران در ورزشگاه آزادي به مصاف هم مي روند. ايران به دنبال كسب پيروزي در اين ديدار خانگي براي حفظ جايگاه خود در بالاي گروه و برداشتن گامي بزرگ در راه جام جهاني است و كره جنوبي نيز به دنبال پايان طلسم شكست خود در تهران براي صعود به بالاي جدول است.

در همين راستا ، كميته داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا تيم داوري از عمان را براي اين بازي انتخاب كرده است. احمد ابوبكر سعيد سعيد الكاف ، ملقب به احمد الكاف ، داور 38 ساله و جنجالي عماني ، بازي را هدايت مي كند. ابوبكر عمر و رشيد الغيثي ، دو هموطن الكاف ، او را براي قضاوت در اين بازي حساس همراهي مي كنند ، در حالي كه عمر يعقوبي داور چهارم بازي است كه او نيز از عمان است.

در سال 2017-2017 ، در مقدماتي جام جهاني ، احمد الكاف به ديدار ايران و ازبكستان اشاره كرد كه در آن شاگردان كي روش با آزمون و گل طارمي به پيروزي رسيدند. اما اين داور جنجالي سابقه طولاني در قضاوت مسابقات ايران در ليگ قهرمانان آسيا دارد كه اكثر آنها جنجالي شده است.

تصميم نهايي داور براي تيم عراق در ليگ قهرمانان امسال بود ، زماني كه او بازي تراكتورسازي و نيروي هوايي عراق را قضاوت كرد كه با تساوي بدون گل به پايان رسيد. اما احمد الكاف در دقيقه 30 بازي استقلال و پاختاكور در فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا اشتباه بزرگي مرتكب شد. هنگامي كه ديابت به دست مشاريفوف برخورد كرد و احمد الكاف ، داور عماني ، كه در نزديكي محل حادثه بود ، چشم خود را به كمكهاي اوليه او معطوف كرد و حتي سوت در صورت وي زد ، چند ثانيه مكث كرد و جريمه شد. او و كمك داور مردد بودند تا اينكه آبي ها تصميم گرفتند مجازات واضحي اعلام نكنند. استقلال سرانجام پس از شكست 2-1 مقابل پاختاكور از ليگ قهرمانان آسيا حذف شد.

آن داور اميد پرسپوليس را كشت!

در سال 2017 ، احمد الكاف ، در بازي معروف پرسپوليس و الهلال ، در تصميمي عجيب ، پنالتي را پشت محوطه جريمه الهلال اعلام كرد و در همان بازي خطاي آشكار پنالتي براي پرسپوليس را ناديده گرفت. در آن بازي پرسپوليس كه در نيمه نهايي با 4 گل به الهلال باخت ، بازي برگشت را خوب آغاز كرد اما تصميم عجيب الكاف صفحه را برگرداند و اميدهاي سرخپوشان ايراني را از بين برد.

محمد انصاري در جريان درگيري با مهاجم الهلال خارج از محوطه جريمه يك ضربه پنالتي دريافت كرد. همچنين در ادامه بازي شوت مدافع بشار رسن الهلال بود اما الكاف پنالتي اعلام نكرد. اين تصميمات علاوه بر اين باور كه پرسپوليس در صحنه گل دوم الهلال خطايي روي مدافع خود داشت ، شب تلخ نماينده ايران را تكميل كرد و در نهايت پرسپوليس توسط الهلال حذف شد.

سوت داور جنجالي در بازي ايران و كره جنوبي

سوت داور جنجالي در بازي ايران و كره جنوبي

خاطرات بد افراد الكاف

اما بازي پرسپوليس و الهلال تنها حكم جنجالي الكاف براي تيم هاي ايراني نبود. حكم داور عماني استقلال و العين امارات متحده عربي را در ورزشگاه آزادي گرد هم آورد. استقلال كه در بازي اول به الدحيل باخت ، در اولين بازي خانگي خود به سه امتياز نياز داشت و مصمم بود با كمك هواداران خود العين را شكست دهد. در اين مسابقه پژمان داور عماني خطاي مشكوكي روي منتظري اعلام نكرد كه اعتراض شديد استقلال را در پي داشت. همچنين در آخرين دقيقه بازي ، داور و دستيارش گل آفسايد را كه محمد دانشگر مقابل العين به ثمر رساند اعلام آفسايد كردند.

سوت داور جنجالي در بازي ايران و كره جنوبي

سوت داور جنجالي در بازي ايران و كره جنوبي

جنجالي كه ژاوي را صدا مي كند

دو سال پيش ، در ديدار بين السعد و الهلال ، داور در نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا چنان حكم جنجالي داشت كه ژاوي و بغداد بونجاح او را به شدت متهم كردند. احمد الكاف به اشتباه به اين بازيكن كارت زرد نشان داد و عبدالكريم حسن در جريان تساوي 1-1 بين دو تيم اعتراض كرد. پس از سوت داور براي هشدار به عبدالكريم ، بازيكنان السعد به داور حمله كردند و به تصميم او اعتراض كردند. در اينجا احمد الكاف به طرز عجيبي ستاره السعدي السعد ، گابي را به عقب هل داد و سپس از جيب پشتي خود كارت قرمز بيرون آورد و به عبدالكريم حسن نشان داد. در ادامه مسابقه ، عبدالكريم حسن ، بهترين بازيكن سال آسيا 2018 ، به مدت 5 ماه و بغداد بونجا به مدت 2 ماه از بازي محروم شدند.

به طرز عجيبي ، داور عماني در بيشتر بازي هايي كه براي تيم ايران انجام داد سوت زد ، كه منجر به شكست تيم ايران شد. شكست استقلال خوزستان مقابل لاخويا ، شكست تراكتور مقابل الاهلي و الاتحاد و شكست سال گذشته مقابل پاراخكور استقلال از جمله ديدارهايي بود كه احمد الكاف عماني قضاوت آن را بر عهده داشت. وي همچنين به ديدار برگشت پرسپوليس و كاشيما در ورزشگاه آزادي اشاره كرد كه با تساوي بدون گل به پايان رسيد و قهرماني آسيا به دست شاگردان برونكو واگذار شد.

سوت داور جنجالي در بازي ايران و كره جنوبي

251 251

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.